PROCEDURA ANONIMOWEGO ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI
W GENERALI INVESTMENTS TOWARZYSTWIE FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH S.A.
§ 1
Postanowienia ogólne
- Procedura anonimowego zgłaszania nieprawidłowości w Generali Investments Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych SA określa zasady i sposoby zgłaszania naruszeń prawa, w tym naruszenia Ustawy FI, rozporządzenia 596/2014, rozporządzenia 600/2014, ustawy o AML oraz procedur i standardów etycznych obowiązujących w Towarzystwie.
- Użyte w Procedurze określenia oznaczają:
- Towarzystwo, – Generali Investments Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna,
- Nieprawidłowości – naruszenia i potencjalne naruszenia prawa, w tym Ustawy FI rozporządzenia 596/2014, rozporządzenia 600/2014, ustawy AML oraz procedur i standardów etycznych obowiązujących w Towarzystwie,
- Komórka nadzoru zgodności - Komórka ds. nadzoru zgodności działalności Towarzystwa z prawem
- Pracownicy – osoby fizyczne zatrudnione w Towarzystwie na podstawie umowy o pracę, a także pozostające z Towarzystwem w stosunku umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy agencyjnej lub innej umowy,
- Procedura – niniejsza Procedura anonimowego zgłaszania nieprawidłowości w Generali Investments Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych S.A.,
- Rozporządzenie 596/2014 – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE lub Rozporządzenie je zastępujące
- Rozporządzenie 600/2014 – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) NR 600/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniające rozporządzenie (EU) nr 648/2012 lub Rozporządzenie je zastępujące,
- Ustawa AML – ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- Ustawa FI - ustawa z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
§ 2
Zgłaszanie nieprawidłowości
- Każda osoba, która uzyskała informacje o Nieprawidłowościach, może je zgłosić w sposób zapewniający anonimowość za pośrednictwem następującej strony internetowej: https://generali-investments.pl/contents/pl/klient-indywidualny/whistleblowing
- Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie Nieprawidłowości oraz osób odpowiedzialnych za powstanie Nieprawidłowości.
- Osobą odpowiedzialną za odbieranie zgłoszeń jest Inspektor Nadzoru.
- W przypadku gdy obowiązujące przepisy prawa wymagają poinformowania właściwego członka Zarządu lub Radę Nadzorczą o naruszeniach przepisów przez pracowników Towarzystwa, otrzymane zgłoszenie jest niezwłocznie przekazywane Prezesowi Zarządu Towarzystwa. W przypadku gdy Nieprawidłowości dotyczą członków Zarządu, zgłoszenie niezwłocznie jest przekazywane Przewodniczącemu Rady Nadzorczej.
- Towarzystwo zapewnia pracownikom lub innym osobom wykonujących czynności na rzecz Towarzystwa lub funduszu inwestycyjnego, którzy zgłaszają naruszenia, ochronę co najmniej przed działaniami o charakterze represyjnym lub wpływającymi na pogorszenie ich sytuacji prawnej lub faktycznej, lub polegającymi na kierowaniu gróźb, w szczególności dokonanie zgłoszenia nie może stanowić przyczyny wypowiedzenia umowy o pracę, przeniesienia na inne stanowisko pracy czy zmiany zakresu obowiązków lub warunków pracy.
- Dane osobowe pracownika lub innej osoby wykonującej czynności na rzecz Towarzystwa lub funduszu inwestycyjnego dokonującego zgłoszenia Nieprawidłowości oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia są chronione według zasad określonych w regulacjach RODO obowiązujących w Towarzystwie. Dane osoby, której zarzuca się dokonanie – o ile nie jest/nie była ona uczestnikiem Funduszu bądź klientem Towarzystwa lub też dane nie są przetwarzane na podstawie innych podstaw prawnych – mogą być przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obowiązków wynikających z dokonanego zgłoszenia.
- Dane osobowe osoby dokonującej zgłoszenia oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia zachowywane są w poufności przez pracowników biorących udział w rozpatrywaniu zgłoszenia, w szczególności nie są one udostępnianie innym pracownikom Towarzystwa, oprócz członków Zarządu i innych osób, którym dane należy udostępnić w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Towarzystwo usuwa dane osobowe zawarte w zgłoszeniach po upływie terminu potrzebnego do wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od ustania uczestnictwa.
- Fundusze, Towarzystwo i jego pracownicy oraz inne osoby wykonujące czynności na rzecz Towarzystwa lub Funduszu nie podejmują wobec pracowników oraz innych osób wykonującej czynności na ich rzecz działań o charakterze represyjnym lub wpływających na pogorszenie ich sytuacji prawnej lub faktycznej, lub polegających na kierowaniu wobec nich gróźb, w szczególności działań negatywnie wpływających na ich warunki pracy lub zatrudnienia.
§ 3
Monitorowanie skuteczności Procedury
- Inspektor Nadzoru raz do roku przeprowadza badanie skuteczność i adekwatności postanowień Procedury oraz w razie potrzeby zgłasza konieczność aktualizacji jej postanowień.
- Zarząd Towarzystwa przekazuje Radzie Nadzorczej raz do roku raport o wykonaniu niniejszej Procedury.
§ 4
Postanowienia końcowe
1. Procedura została uchwalona przez Zarząd Towarzystwa.
2. Wszelkie zmiany Procedury wymagają zatwierdzenia uchwałą Zarządu Towarzystwa.
3. Właścicielem Procedury jest Komórka nadzoru zgodności.